Esittelyssä uusi Pixels!

Esittelyssä uusi Pixels!

Vihdoin on aika julkistaa mitä ja miten olemme Pixelsillä uudistaneet itseämme muutaman kuukauden ajan. Näit aivan oikein – Pixels, ei booncon PIXELS. (Se on heti eka iso uutisemme!)

pixels-new-logo

Olemme käyneet läpi ison satsin muutoksia viime aikoina. Pohdimme pitkään ja hartaasti mm. historiaamme, juuriamme ja upeaa tiimiämme. Koska olemme suurimmaksi osaksi joukko luovia suunnittelijoita ja muita design-intoilijoita, koimme että on aika siirtyä lähemmäksi muotoilua. Jatkamme toki suurimman osan ajastamme edelleen WordPress & WooCommerce projektien parissa ja fokus tulee aina olemaan meillä digitaalisessa suunnittelussa. Olemme kuitenkin jatkuvasti tekemisissä entistä enemmän kokonaisvaltaisemmissa projekteissa ja asiakkuuksissa, jotka vaativat strategista panostamme. Meille oli luonnollista ajatella tarjontaamme uudelleen ja keskittyä holistisempaan lähestymiseen, jossa design on kaiken ytimessä.

 

Pysyvää on vain muutos

Totta tosiaan, paljon on tapahtunut: vaihdoimme nimemme booncon PIXELS:stä Pixelsiin, perustimme uuden yrityksen (Pixels Helsinki Oy) ja suunnittelimme itsellemme uuden visuaalisen identiteetin. Mistä muutos sai alkunsa?

Ensinnäkin, meillä on ollut asiakkaidemme sekä kumppaniemme kanssa aina haasteita boonconin ja booncon PIXELSin erottamisen kanssa. Ne ovat aina olleet kaksi eri yritystä eri palveluin vaikka molemmat ovatkin Lukasin ja Tobiaksen perustamia. Tämä ei ollut eikä ole varmasti vielä tähän päiväänkään mennessä selkeää kaikille. Tiesitkö sinä kahden em. eron? Psst… Voit lukea enemmän siitä mitä booncon tekee.

Halusimme tehdä asian yksiselitteisen selkeäksi — näin ollen, nimeksi tuli Pixels.

Toiseksi, kuten Lukas kirjoitti aiemmin, meillä oli haasteita vanhan yrityksen kanssa jotka estivät toteuttamasta useita muutoksia mitä olimme suunnitelleet. Istuimme alas, suunnittelimme kaiken yhdessä ja uusi Pixels oli syntynyt.

 

Experience Design

Kutsumme itseämme englanniksi An Experience Design Studio -lisänimellä. Mutta mitä se oikein tarkoittaa? Olemme olleet innokkaita käyttäjä- ja asiakaskokemuksen (UX & CX) puolestapuhujia jo vuosia, joten tuntui todella luonnolliselta painottaa fokustamme parhaiden mahdollisten kokemusten luomiseen.

Loppujen lopuksi elämme maailmassa joka rakentuu vuorovaikutukseen — meidän tulisi aina tähdätä muotoilemaan innostavia kokemuksia. Kokemukset määrittelevät millaisiksi koemme brändit, tuotteet ja palvelut.

Olemme järkkymättömiä tavoitteessamme luoda ainutlaatuisia kokemuksia asiakkaidemme asiakkaille ja käyttäjille.

 

Tiimimme

Jos tiedät meistä jotain, on suuri mahdollisuus että olet tunnet tiimimme ja tarinamme. Värikäs taustamme alkoi kahden italialaisen kaveruksen ideasta perustaa yritys (booncon) Helsinkiin 5 vuotta sitten (HS kirjoitti aiheesta myös, voit lukea lisää täällä.). He rakensivat ainutlaatuisen kulttuurin ja “working with friends” on filosofia, jota seuraamme uudenkin yrityksen kanssa etusijassa. Tällä kertaa tosin laivaa ohjaa Thomas ja itse allekirjoittanut.

Kansainvälinen ja monialainen tiimimme koostuu tällä hetkellä 7 kumppanista: Alenka, Anh, Janni, Mark, Vladimir, Thomas ja Antero. Kokoonpanoon mahtuu 5 kansallisuutta, 10 puhuttua kieltä ja vaihtuvia taustoja aina arkkitehtuurista, eri alojen muotoilusta ja tietotekniikasta liikkeenjohdon konsultointiin ja markkinointiin. Ja kaikki istumme yhdessä Helsingin sydämessä.

Uusi Pixels tulee myös korostamaan sisäisesti asioiden tekemistä entistä enemmän yhdessä. Olemme suunnitelleet ja tehneet kaikki isot päätökset yhdessä, perustaneet yrityksen yhdessä ja yritämme olla läpinäkyvän rehellisiä ja aitoja kaikesta toisellemme.

Toivomme, että tämä kulttuuri jatkuu asiakkaillemme asti ja näkyy tavassa, jolla toimimme kanssanne.

 

Mitä seuraavaksi?

Kulissien takana tapahtuu vielä paljon; työstämme laajempaa versiota verkkosivuistamme, suunnittelemme uusia työpajoja ja palveluita sekä tietysti olemme kädet savessa uusien jännittävien projektien kanssa. (Huomasitko muuten uusimman projektimme jo? Viestintätoimisto Drum julkaisi viime viikolla uuden verkkosivunsa!)

Olemme aina olleet design-painotteinen talo, mutta emme ehkä kovaäänisiä sen suhteen — ennen kuin nyt. Vaikka suurin osa asiakkaistamme ja kumppaneistamme tuntee vahvuutemme ja taitomme hyvin, kaikilla ei välttämättä tule ensimmäisenä mieleen ottaa meihin yhteyttä kun he tarvitsevat visuaalista suunnittelua. Toivottavasti tiedät nyt keihin ottaa yhteyttä seuraavan kerran kun tarvitset jonkin brändäämistä, konseptointia tai sinulla ongelma johon kaipaat ratkaisun.

Kiitos lukemisesta ja uutistemme jakamisesta. Jos heräsi kysyttävää tai haluat vain jutella, heitä meille viestiä tai tule Friendzonelle kahville 🙂

 

Stay smart!

Why not sign up to our monthly newsletter? We'll send you our latest news and a bunch useful tips to help you with your work. No spam!